13 Şubat 2009 Cuma

BOĞAZ AĞRISI...

Boğaz ağrısı şekerle geçebiliyor.Boğaz ağrısına sert şekerlerin iyi gelebileceği bildirildi.Fransız "Prescrire" tıp dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, sert şekerleri emerken tükürük bezleri harekete geçiyor, dolayısıyla yutkunma artıyor, şekerlerin yanındaysa sıcak içecekler içmek boğaz ağrısını gidermekte yeterli bir yöntem.Larenjit, farenjit, anjin gibi sık sık rastlanan boğazla ilgili hastalıkların birkaç gün içinde kendi kendine geçtiğini ve ilaçlarla tedavi edilmesine gerek olmadığını belirten araştırmacılar, vakaların yüzde 90’ının virüse bağlı boğaz iltihabı olduğunu, bunun da antibiyotikler, kortizonlu veya iltihap önleyici ilaçları kullanmayı gerektirmediğine dikkati çekti.1150 kişi üzerinde yapılan 4 araştırmanın sonuçlarına göre bilim adamları, pastiller, şuruplar ya da antimikrop, antiseptik içeren ilaçların, şeker, bal ya da sıcak içeceklerle kıyaslandığında elle tutulur yararı bulunmadığını vurguladı.Araştırmaya katılanlardan rastgele seçilen bir grup, 2-3 gün boyunca ambroksol içeren pastilden günde en fazla 6 tane olmak üzere aldı, diğer grubaysa placebo (sahte ilaç) verildi. Araştırmaların sonunda, placebo pastillerin etkisi 2 yetişkin hastadan birinde "iyi" ya da "çok iyi" olarak değerlendirildi. Bununla beraber 12 yaşın üzerindeki gençlerde ambroksol içeren pastil ve placebo pastilin etkisi arasında fark görülmedi.Araştırmacılar, boğaz ağrısının sadece birkaç gün sürdüğünü, sıcak içeceklerin virüslerin çoğalmasını sınırlandırdığını şekerlerinse tükürük bezlerini harekete geçirdiğini belirterek önerilerde bulundu:"Boğazınızın iki tarafı ağrıyorsa sert şekerlerden emin. Normalde belirtiler 4-5 güne kadar geçecektir. Bu süre zarfında doktorunuza telefonla durumunuz hakkında bilgi verebilirsiniz. Vakaların yüzde 10’unda iltihap bakteri kökenlidir ve antibiyotikle tedavi edilmesi gerekir. Eğer belirtileriniz aynı şekilde 5 günden uzun sürüyorsa ya da kulak ağrısı gibi yeni bir gelişme söz konusuysa doktora gidin."

6 yorum:

purplelife dedi ki...

Olps tarzı naneli şekerler bulunduruyorum bugünlerde yanımda, ara ara kuruyor boğazım, iyi geliyor hakikaten...

ENERJİ dedi ki...

Purplelife,evet demi açıcı oluyor:)

AskinAy dedi ki...

bende kendimi dogal akisa birakanlardanim,calistigim yerde bircok ilac satilir haldeyken hayir ben kullanmiyorum dedigimde ise sasirirlar halime:))öptüm canim..

Cocukla Cocuk dedi ki...

boğazımdaki rahatsızlık cok şiddetli değilse ben de genelde nane şekeri veya olips gibi şekerlerle rahatlatıyorum boğazımı
mıutlu oldum bilimsel acıdan da doğrulandığına

Cocukla Cocuk dedi ki...

boğazımdaki rahatsızlık cok şiddetli değilse ben de genelde nane şekeri veya olips gibi şekerlerle rahatlatıyorum boğazımı
mıutlu oldum bilimsel acıdan da doğrulandığına

ENERJİ dedi ki...

Aşkınay,en güzelini yapıyorsun sen de:)
................................
Çocukla çocuk,evt canım ben de aynen:)