28 Eylül 2008 Pazar

ŞEKERPARE...

Bayram için yapmıştım...Güzel bir tarif...
MALZEMELER:1 Paket margarin,1 su bardağı pudra şekeri,4 yemek kaşığı irmik ,2 yumurta,1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya,4 su bardağı un.
ŞERBETİ İÇİN:3 Su bardağı şeker,4 su bardağı su,yarım limon suyu.
YAPILIŞI:Margarin(oda sıcaklığında yumuşamış),pudra şekeri,irmik,2 yumurta,un,k.tozu,vanilya tümünü yoğurun,Şekil verin.Üzerine fındık koyun.180 derece önceden ısıtılmış fırına verin.Üzerleri kızarınca fırından alın.
Şerbetin Yapılışı:Şekerle suyu kaynatın.Kaynayınca limon suyunu ekleyin.Kaynatın.Ateşten al ılıtın.Şekerpareler pişince çıkar.5 dk.bekletin.Ilık olan şerbeti üzerine gezdirin.Şurubu iyice çekmesi için,üzerine tepsi kapatın.Afiyet olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu da güzel bu da güzel bir tatlı tabi de ben en çok senin brownini ve de kaymaklı ekmek kadayıfını seviyorum. Super oluyor senin tüm yemeklerinnn ve de tatlıların, becerekli türk lokumum benim:)
Nur..

ENERJİ dedi ki...

Nur,beni şımartıyosun ya:)))