4 Mayıs 2009 Pazartesi

HAFTA SONU ŞİRİNCE...















Selçuk'un kuzeyinde dağlar arasındaki vadide kurulu Şirince Köyü ilçe merkezinden 8 kilometre uzaklıkta.Şirin mi şirin bir köy. Zeytin ve meyve bahçeleri ile çevrili yolları var. Tarihi 150 yıl öncesine kadar uzanıyor. Rivayete göre derebeyinin azat ettiği 7 Rum ailesince kurulmuştur. Derebeyi, azat ettiği ailelere "Köyünüz güzel mi" diye sorar; onlar ise fazla aile gelmesin diye 'çirkin' derler. Böylece adı Çirkince kalır. Zamanla adı Şirince olarak değişir.
Eski tarihi evleri var.Çok kalabalıktı.Yerli ve yabancı turistler vardı.
Eski evler restora edilerek pansiyon olmuş.Köyde ayrıca şarap evleri, lokantalar ve otantik köy mutfakları bulunuyor. Gözlemesi harika.
Tarih ve doğa ile iç içe bir yaşam sevenler için bozulmamış otantik yapısı, temiz havası,çarşısı esnaf köylüleriyle harika bir yer.Yıllar önce gitmiştim.
Aynı sevimliliğiyle duruyor.
Gitmenizi tavsiye ederim:))

6 yorum:

purplelife dedi ki...

Oooo Şirince'ye gitmeyeli yıllar oldu be yavru. Super fotolar hava da mukemmeldi. Papatya tacına da bayıldığımı söylemeden edemiyciğim edemiyciğim:)

SMİLENA dedi ki...

bayıldım canım.harika resimler çekmişsin.öptüm sizi

umursamaz dedi ki...

gecen sene bu zamanlarda gitmiştik, harika bir yer, cennet gibi.. zeytınyagı almıstım, mahsenlere ınmıstık sarap mahsenlerıne..
kutu gibi.. evet evet gözlemede yemıstık orda.. harikaydı.

ENERJİ dedi ki...

Purplelife,keşke sana da alsaydım:))
..............................
Smilena,sağol canım.Beğenmene sevindim çok:))
.................................
Pırıltılı cadı,evet aynen öyle:))

purplelife dedi ki...

Hatta keşke ben de gelebilseydim, fekat dersim var, çocuklarım beni beklerrr...

ENERJİ dedi ki...

Purplelife,çocuklarını bıraktığın bi gün gideriz belki:))